خرید شاهنامه ی فردوسی
نوشته شده توسط : imc

شاهنامه ی فردوسی


خرید شاهنامه ی فردوسی


دسته کتاب الکترونیک زیردسته شعر و داستان

نام کتاب: شاهنامه ی فردوسی

نویسنده: فردوسی
تعداد صفحات: 2316
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
شاهنامه ی فردوسی یکی از بزرگترین کتاب های ایرانیان و جهانیان بشمار می آید.ادبیات به کار رفته زیبایی مصراع ها و داستان های آن از جمله ویژگی های این کتاب گران بها به شمار می اید.داستان های رستم و سهراب ، سیاوش و ... نیز در میان مردم بسیار مشهور می باشد.کتابی که دارای 8 جلد و 2316 صفحه می باشد!

مختصر از زندگی ابولقاسم فردوسی در حین نوشتن شاهنامه:
شاهنامهٔ فردوسی مهم ترین اثر فردوسی و یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات کهن فارسی می‌باشد. فردوسی برای سرودن این کتاب در حدود پانزده سال بر اساس شاهنامهٔ ابومنصوری کار کرد، و آن را در سال ۳۷۲ شمسی پایان داد. فردوسی از آنجا که به قول خودش هیچ پادشاهی را سزاوار هدیه کردن کتابش ندید («ندیدم کسی کش سزاوار بود»)، مدتی آن را مخفی نگه داشت و در این مدت بخش‌های دیگری نیز به مرور به شاهنامه افزود.
پس از حدود ده سال (در حدود سال ۳۸۲ هجری شمسی در سن شصت و پنج سالگی) فردوسی که فقیر شده بود و فرزندش را نیز از دست داده بود، تصمیم گرفت که کتابش را به سلطان محمود تقدیم کند. ازاین رو تدوین جدیدی از شاهنامه را شروع کرد و اشاره‌هایی را که به حامیان و دوستان سابقش شده بود، با وصف و مدح سلطان محمود و اطرافیانش جایگزین کرد. تدوین دوم در سال ۳۸۸ هجری شمسی پایان یافت (به حدس تقی‌زاده در سال ۳۸۹) که بین پنجاه هزار و شصت هزار بیت داشت. فردوسی آن را در شش یا هفت جلد برای سلطان محمود فرستاد.

به گفتهٔ خود فردوسی سلطان محمود به شاهنامه نگاه هم نکرد و پاداشی را که مورد انتظار فردوسی بود برایش نفرستاد. از این واقعه تا پایان عمر، فردوسی بخش‌های دیگری نیز به شاهنامه اضافه کرد که بیشتر به اظهار ناامیدی و امید به بخشش بعضی از اطرافیان سلطان محمود از جمله «سالار شاه» اختصاص دارد. آخرین اشارهٔ فردوسی به سن خود یکی به حدود هشتاد سال است («کنون عمر نزدیک هشتاد شد/امیدم به یک باره بر باد شد») و یکی به هفتاد و شش سال («کنون سالم آمد به هفتاد و شش/غنوده همه چشم میشار فش»).

فروشنده: پویا پرداز

قیمت: 5,000 تومان

درصد :45

خرید شاهنامه ی فردوسی

خرید نامه های تجاری بازرگانی اورجینال Top 2500 Business Letters
خرید صابون دوقلوی نیتروژن





:: برچسب‌ها: خرید , شاهنامه , فردوسی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: